• Reklam

Konuk Kalem

DEVELİ'YE SILA-İ RAHİM

04 Eylül 2023 - 13:54

10 Ağustos 2023 Perşembe günü 39.Uluslararası Âşık Seyrani Kültür ve Sanat Festivali’ne Develi Belediyemizin daveti üzerine ve sıla-ı rahim yapmak amacıyla ata yurdum Develi'ye bir ziyaret yaptım.

Festival alanındaki yapılan düzenlemeleri ve stantları gezerken Belediye Başkanımız Mehmet Cabbar ve Yardımcıları Mehmet Güçlü, Mustafa Temur ve Kültür ve Sosyal İşler Müdürü Ali Orhan, Mükremin Çelik ve Özben Ramazan Şimşek Hocam, STK Başkanları, muhtarlarımız ile sohbetten sonra EFE TUR Turizm İşletmesinin sahibi Mükremin Çelik kardeşim ile Elbiz'de bir mola verirken gazeteci Cihan Çimen kardeşim Cıvıklı'ya yetişti. Develi'ye gideceğimi bilen dostlarım bizim içinde “Cıvıklı yemeyi unutma ” demişti. Onları kırmak olmazdı.

Bu arada Cihan Çimen kardeşimi de tebrik etmek isterim meslekte 21nci yılı doldurmuş olması hasebiyle Türkiye Cumhuriyeti Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı tarafından verilen Sarı Basın kartı sahipliğinden terfi ederek “Sürekli Basın Kartı” sahibi olmuştur.
Gazetecilik mesleğindeki başarılı çalışmalarını Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı taçlandırırken bizde hemşehrimiz, kardeşimiz, gazeteci dostumuzu kutluyorum.

Festivalin başlamasına iki saat vardı. Suriye'de görev yapan şehidimiz J. Asb. Kd. Bçvş. Ali Buran'ın kayın pederi Abdullah Akpınar kardeşime ve kızı Nesibe’ya taziyeye gittim.
Cuma günü Develimizin hafızası Nezir Ötegen kardeşim arayarak Seyrani Kampüsünün son durumunu yerinde görmek üzere Genç Develiler Derneği Başkanı Cengiz Avcılar Başkan ile beni kampüse davet etti.  Yapılan ve yapılacak işler ile ilgili Nezir Bey bilgiler verdi:  KAYÜ Seyrani Kampüsü'nde yapılan fiziki düzenlemeler devam ediyor. Halı saha yapımına Kayseri Büyükşehir Belediyesi başlamış bulunmaktadır.  Voleybol ve Basketbol sahası ile Futbol sahası yapılması bekleniyor.

M. Hidayet Tutum Kongre Merkezi içindeki yemekhane yetersiz kalıyor. 1000 öğrenci kapasiteli yeni bir yemekhane ihtiyacı vardır. Develi Belediyemiz ve Öksüt Madenciliğin ortaklaşa yaptırdığı mevcut kafeterya kifayetsiz kalmaktadır. Yanına veya üzerine ilave yapılması gerekmektedir.  Hayırsever Suat Köylüoğlu  ağabeyimin kampüsteki odasında bilgiler alarak sohbet ettik. Hayırsever Suat Ağabeyim kampüsün Seyrani Üniversitesi olana kadar yatırımların devam edeceğini, mücadeleyi ömrü oldukça sürdüreceğini söyledi. Bizler de buna tüm kalbimizle katılıyoruz. Suat ağabeyime bir teşekkürüm de VİB PANELVAN aracını iki gün sanatçımız ZARA'nın,  programa geliş ve gidişine tahsis etmesidir. Reklamın kötüsü olmaz. Develi elbette yöneticisiyle güzel insanlarıyla hak ettiği yeri alacaktır. Benim asıl geliş amacım yaşadığı devirde değeri bilinmeyen, Develi'de mezarı bile belli olmayan fakat daha sonra Aygösten Mezarlığı yanına ANIT MEZAR'ı yapılan  (HALK VE HAK AŞIĞI )EVEREKLİ ÂŞIK SEYRANİ'ye bir vefa göstermek ve onu anmaktı.

Cuma günü Yukarı Develi Ulu Camii/ Siva Sitti Hatun Camiinde cuma namazını eda ettik. Çatıya çıkıp bakır kaplama levhalarının yer yer kalktığını ve yanlardaki olukların olmadığı ve duvarların su alarak camiye zarar verdiğine şahit olduk. Ecdat yadigârı korunmalı.
Namaz sonrası BİLEC'e Suat Köylüoğlu ağabeyimin daveti üzerine bağ evine gittik. Cengiz Avcılar,  Nezir Ötegen, İbrahim Katırcıoğlu, Atilla Toker, ben ve Yahyalı'dan Jandarma astsubayları vardı. Develi'ye gelipte Suat ağabeyimin sofrasına oturmayan insan yoktur. Mevla ona sağlıklı uzun bir ömür versin.
Cihan Çimen'in Çomaklı Yolunda bağına yaptırdığı bağ evini görmek için gittik. Üzümler olgunlaşmadığı için karaburcu kesemedik.  Geçen sene geldiğimde babası Mahir Bey kardeşim karaburcu ikram etti, sağ olsun.  Bunların hepsi; yemek içmek bahane dostları görmek, onlarla eski günleri yâd etmek, sıla-i rahim şahaneydi.
Eski MHP İlçe başkanı Recep Medeni kardeşimi ziyaret ettim. Akşam Zile burnunda Ayhan Usta'da arkadaşlarına ziyafeti varmış. Beni de davet etti. Daha sonra festival alanına bıraktı.
Festivalde son gün Fransa'dan gelen ekibin mihmandarı Yusuf Pusatlıoğlu ile Kayseri Gümrük Müdürü Yukarı Develili hemşehrimiz Mete Ağzıbüyük kardeşimle birlikte programı izledik.
Belediye Başkan Yardımcısı Mehmet Güçlü'nün  İlipınar daki yazlık evinde  ziyaret ederek. Recep Murat (Zamantı İnşaat) ve Durmuş Gürsoy başkanla sohbet edip, lavanta çiçeği topladık. Develi'de bir ilk olan İstiridye Mantar üretim tesisini gezip bilgiler aldık. Dönerken de Aygösten'de Turan Şahin ağabeyimi ve eşi Nevin Ablamı ziyaret ettim.
Aygözme'de Mustafa Ağca ve Durmuş Gürsoy başkanla Genç Develiler Derneği Başkanı Cengiz Avcılar kardeşimin babasının vefatı dolayısıyla taziye ziyaretinde bulunduk. Mustafa Ağca başkan bizi bırakmadı evinin bahçesinde sohbet ettik.
Çöten Köyümüz'de Hanım Çeşmesi civarına dikilen ağaçları görmek üzere Durmuş Gürsoy başkanla köyümüze gittik. Muhtarımızla görüştük. Açılan artezyen ile ağaçların sulanacağını öğrendik çok mutlu olduk. Köyde akrabam Hacı Ömer Gürbüz ağabeyimi ve eşini evinde ziyaret ettik.
         Pazar günü Alaaddin Özdemir ağabeyimin oğlu Refik Özdemir kardeşimin Köşkpınar'daki bahçesinde başkanlarla ve Develili davetli hemşehrilerimizle buluştuk. Bu buluşmaya vesile olan Şahin Demirci Bey'e ve Refik kardeşime teşekkür ederim. Alaattin ağabeyimle 50 yıl sonra da olsa birlikte bir fotoğrafımız olsun istedim.
Eskiden 1960 ve 70'li yıllarda Merhum TEYFA'nın Mustafa (UYANIK)  amcanın dükkanı ve önü dışardan gelenlerin toplandığı sohbet ettiği yerdi. Lise Edebiyat hocamız Merhum Mahir Tevfik Hocaoğlu oranın müdavimiydi. Korkumuzdan ertesi gün sözlüye kaldırır diye oradan geçemezdik.
Kasap Selim Dikkartin'ın dükkânın önü bu görevi devralmış gibi. Maşallah önü hiç boş kalmıyor. Ömer Kaliber hocamla, akrabam Selim Bey ve Mustafa Horasan kardeşimle ile sohbet çok güzeldi. Ama bir fotoğraf çektirmeyi unuttuk. Ömer hocamı görmeden Develi ziyaretimiz zaten olmazdı. Kasap Selim'in meşhur Develi sucuğu kış aylarındaki damak tadımız.
Festivalde tüm konukları ve bizleri ERCİYES LIBRARY otelde konuk eden Mehmet Cabbar başkanımıza ve Develi Belediyesi personeline, davet edip bizi misafir eden tüm hemşehrilerime teşekkür ederim.
Develi denilen büyük kasaba/ Erciyes' in ardı yolu pek sapa/  Onlar meraklıdır dosta ahbaba/ Kadir kıymet bilen insanları var…
Sıla-ı rahimi ihmal etmeyelim.
Kayserimin, Develimin güzel insanlarına selam olsun.