Abdullah Gül Üniversitesi (AGÜ) Başakpınar
Kampüsü içinde yer alan 80 dekar araziye ekimi yapılan nohudun hasadı gerçekleştirildi. Hasat
sonunda 4 ton ürün elde edildi.
Öte yandan nohut ekiminde kimyasal gübre minimum seviyede kullanılarak doğal
yöntemler tercih edildi. Bu kapsamda kimyasal gübre kullanımı yüzde 75 oranında azaltıldı ve
bunun yerine organik gübre kullanıldı.
Uygulama sonunda elde edilen ürünler, ilçedeki ihtiyaç sahiplerine ulaştırılacak, ayrıca
Talas Belediyesi’nin aş evinde kullanılacak.
Konuya ilişkin bir değerlendirme yapan Talas Belediye Başkanı Mustafa Yalçın, insanlığın
geleceğinin tarımda olduğuna dikkat çekerek, “Kırsala sahip çıkmayan, şehri yönetemez. Biz bu
düsturdan yola çıkarak kırsal mahallerimizdeki tarım ve hayvancılık faaliyetlerine büyük destek
çıkıyoruz. Tohum ve yem desteğinden tarım makineleri kullanımına, küçükbaş hayvan
hibesinden eğitim programlarına kadar geniş bir alanda katkılar sağlıyoruz. Bunun yanında bize
ait arazilere de buğday ve nohut ekimi yapıyoruz. Bu yıl da 80 dekar araziye nohut ektik ve 4 ton
ürün elde ettik. Elde edilen ürünleri hem ihtiyaç sahiplerine ulaştıracağız hem de aşevimizde
pişirerek yemek alan kardeşlerimizle paylaşmış olacağız” dedi.